Skuteczna reklama interaktywna – czy jest możliwa?

Jak inaczej namówić do usługi czy artykułu niż przekonując prawdopodobnego klienta, że to, co proponujemy jest dedykowane oczywiście dla niego? Pokazać mu to oczywiście na przykładzie oraz pozwolić mu samodzielne decydować.

tworzenie filmów reklamowych Kraków

Czym jest reklama interakcyjna?
Reklama interaktywna inaczej Interactive Digital Signage to rodzaj reklamy, w której nadawca nie jedynie przekonuje odbiorcę do jakiegoś zachowania, lecz też pozwala odbiorcy ten przekaz tworzyć. Takiego typu reklamy są miarodajną nowością, w następstwie tego, że wcześniej nie do końca można było je w ogóle zrealizować, z uwagi na technikę. Dzisiaj reklamą interaktywną równie przyzwoicie wolno nazwać kilka odcinków reklamowego serialu, w jakim widz, ma prawo głosować na temat losów bohaterów, ale reklamą interaktywną będzie również ścisła interakcja innymi słowy możliwość decydowania w czasie realnym oraz uzależnienie od wyboru indywidualnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interaktywnych
Wybór najlepszych kampanii interaktywnych jest bezsprzecznie kwestią gusty, tym niemniej na szczególną uwagę wśród tego typu reklam z pewnością zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama kultowych deserów, w jakiej chodziło o to, aby odbiorca mógł osobiście zaprojektować swój własny smak deseru, scalając poszczególne jego kompozycje
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana przez grupę Żywiec kampania traktująca napoju powstałego z połączenia cydru oraz piwa. Na profilu marki na Facebooku, odbiorcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Efekt interakcja tej piwnej marki była przez kilka tygodni bardzo dobrą na facebook, jeżeli idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety drukowana była reklama z kodem pobieranym na telefon, po jego zeskanowaniu oraz ulokowaniu telefonu na gazecie, można było ujrzeć poszczególne przymiotniki samochodu, jak park assist czy kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Ażeby reklama interaktywna była skuteczna musi nie wyłącznie kojarzyć mentalnie konsumenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą i nie musi kojarzyć się z realnym zyskiem. W wypadku takich reklam, chodzi o to, by kontrahent, który już się zaangażował, później dokonał takiego wyboru, jaki porządnie mu się kojarzy. W jednym z powyższych przypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, albowiem uprzednio angażował się na facebooku oraz dla niego wybór tej, a nie innej marki jest ewidentny. Cechą specyficzną reklam interaktywnych jest przeważnie ich cena. Taka reklama to przecież nie pojedyncza kreacja na witrynę internetową czy banner, lecz cały szereg narzędzi, które umożliwią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, by podjął interakcję i umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, by był on właściwy technicznie oraz banalny.